.. Opatření děkana Lékařské fakulty Masarykovy univerzity č. 1/2021 Postup při zadávání veřejných zakázek na dodávky a služby na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity (ve zněnf účinném od 1.2.2021} Podle § 28 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách}, ve znění pozdějších předpisů {dále jen „zákon o vysokých školách"} a v souladu s ustanovením článku 2 odstavce (2), {4} a (S) a článku 4 odstavce (9) Směrnice Masarykovy univerzity č. 10/2015 Pravidla pro zadávání veřejných zakázek vydávám toto opatření: Článek 1 Předmět úpravy (1) Toto opatření upravuje postupy při zadávání veřejných zakázek na dodávky a služby na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity (dále také „LF MU"). (2) Účelem tohoto opatření je postupovat při zadávání veřejných zakázek na Lékařské fakultě MU v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadáváníveřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ"), Směrnicí Masarykovy univerzity č. 10/2015 Pravidla pro zadávání veřejných zakázek (dále jen „Směrnice MU"), v souladu se zásadami transparentnosti a přiměřenosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace, s ohledem na hospodárné, efektivní a účelné vynakládání finančních prostředků LF MU, v souladu s vnitřními předpisy MU a také v souladu s pravidly stanovenými příslušnými dotačními programy, pokud je veřejná zakázka z těchto zdrojů spolufinancována. Článek 2 Definice pojmů (1) Veřejné zakázky na dodávky a služby zadávané postupem dle ZZVZ: a. Nadlimitní veřejná zakázka na dodávky a služby - tím se rozumí veřejná zakázka s předpokládanou hodnotou v Kč bez DPH dosahující nejméně finančního limitu stanoveného ZZVZ a prováděcími právními předpisy pro nadlimitní veřejné zakázky b. Podlimitní veřejná zakázka na dodávky a služby - tím se rozumí veřejná zakázka s předpokládanou hodnotou nejméně 2.000.000 Kč bez DPH a nedosahující finančního limitu pro nadlimitní veřejné zakázky (2) Veřejná zakázka malého rozsahu na dodávky a služby - tím se rozumí veřejná zakázka s předpokládanou hodnotou do 2.000.000 Kč bez DPH (dále také „VZ MR") (3) Průzkum trhu - postup vedoucí k výběru nejvhodnější nabídky v rámci zadání veřejné zakázky malého rozsahu na dodávky nebo služby do finančního limitu 500.000,- Kč bez DPH (4) Výběrové řízení- postup vedoucí k výběru nejvhodnější nabídky v rámci zadání veřejné zakázky malého rozsahu na dodávky nebo služby ve finančním limitu od 500.000,- Kč bez DPH do 2.000.000,- Kč bez DPH. (5) Poptávka -výzva pracoviště k předložení nabídky dodavatelem (6) Rozdělení veřejných zakázek na druhy dodávek a služby a. Neinvestiční dodávky 6.1 Spotřební materiál a drobný hmotný a nehmotný majetek nedosahující jednotkových cen uvedený v bodech6.2 až 6.5 tohoto článku 6.2 Drobný hmotný majetek v jednotkové ceně od 2.001,- Kč do 40.000,- Kč včetně DPH 6.3 Drobný nehmotný majetek v jednotkové ceně od 7.001,- Kč do 60.000,- Kč včetně DPH b. Investiční dodávky 6.4 Dlouhodobý hmotný majetek v jednotkové ceně od 40.001,- Kč včetně DPH 6.5 Dlouhodobý nehmotný majetek v jednotkové ceně od 60.001,- Kč včetně DPH c. Služby Článek 3 Zadávání podlimitních a nadlimitních veřejných zakázek na dodávky a služby (1) Při zadávání podlimitních a nadlimitních veřejných zakázek postupuje LF MU v souladu se ZZVZ. (2) Zadání těchto veřejných zakázek zajistí oddělení veřejných zakázek LF MU, pokud se nejedná o veřejné zakázky zadávané odborem veřejných zakázek rektorátu MU nebo pokud děkan nestanoví jinak. Článek 4 Zadávání veřejných zakázek malého rozsahu na dodávky a služby A. Veřejné zakázky s předpokládanou hodnotou od 500.000,- Kč bez DPH do 2.000.000,- Kč bez DPH (1) Při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu na dodávky a služby, jejichž předpokládaná hodnota je nejméně 500.000,- Kč bez DPH a nedosáhne 2.000.000,- Kč bez DPH, postupuje LF MU v souladu se Směrnicí MU a vnitřnímu předpisy MU. (2) Zadání těchto veřejných zakázek zajistí oddělení veřejných zakázek LF MU, pokud se nejedná o veřejné zakázky zadávané odborem veřejných zakázek rektorátu MU nebo pokud děkan nestanoví jinak. B. Veřejné zakázky s předpokládanou hodnotou do 500.000,- Kč bez DPH (3) Při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu, jejichž předpokládaná hodnota nedosáhne 500 000 Kč bez DPH, není LF MU povinna veřejnou zakázku zadávat na základě výběrového řízení, je však povinna dodržet zásady transparentnosti a přiměřenosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace, přičemž zadání veřejné zakázky musí být realizováno za ceny v čase a místě obvyklé, tj. zadání veřejné zakázky musí být vždy realizováno hospodárným způsobem. a. Investiční dodávky 3.1 Veřejná zakázka na investiční dodávky bude zadána na základě provedeného průzkumu trhu, tedy bez výběrového řízení. 3.2 Pověřený zaměstnanec příslušného pracoviště vypracuje poptávku s potřebnými náležitostmi dle vzoru uvedeného v příloze č. 1 tohoto opatření a osloví, např. prostřednictvím e-mailu, nejméně tři předpokládané dodavatele a vyzve je k předložení písemné nabídky. 3.3 Pověřený zaměstnanec příslušného pracoviště předá obdržené nabídky dodavatelů pověřenému pracovníkovi ekonomického oddělení nebo pověřenému pracovníkovi oddělení veřejných zakázek. 3.4 Na základě doručených nabídek provede příslušné pracoviště ve spolupráci s pověřeným pracovníkem ekonomického oddělení nebo oddělení veřejných zakázek posouzení a vyhodnocení průzkumu trhu. 3.5 Na základě závěrů z posouzení a hodnocení nabídek pověřený zaměstnanec příslušného pracoviště zpracuje a předá na ekonomické oddělení LF MU Žádost o vystavení investiční objednávky (Příloha č. 2) 3.6 Zadání veřejné zakázky na investiční dodávku zajistí ekonomické oddělení nebo oddělení veřejných zakázek LF MU. b. Neinvestiční dodávky a služby 3.7 Děkan, tajemník nebo pracovník odděleníveřejných zakázek může stanovit kategorie spolu souvisejícího aobdobného plnění neinvestičních dodávek a služeb, které budou v daném kalendářním roce zadávány centrálně. Zadání těchto veřejných zakázek zajistí oddělení veřejných zakázek LF MU. 3.8 Pokud v konkrétních případech nestanoví děkan, tajemník nebo pracovník oddělení veřejných zakázek jinak, jsou pracoviště oprávněna zadávat veřejné zakázky na neinvestiční dodávky a služby samostatně. 3.9 Pracoviště musí býtna žádost děkana, tajemníkanebo pracovníka oddělení veřejných zakázek schopno prokázat, že při pořízení neinvestiční dodávky nebo služby byly dodrženy zásady transparentnosti a přiměřenosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace, a že jejich pořízení bylo realizováno za ceny v čase a místě obvyklé, tj. zadání veřejné zakázky bylo realizovánohospodárným způsobem. 3.10 Pracoviště má povinnost v případě nejistoty ohledně postupu při zadání požadované veřejné zakázky na neinvestiční dodávky a služby nebo výše předpokládané hodnoty pro požadované neinvestiční dodávky a služby konzultovat další postup s pracovníkem oddělení veřejných zakázek LF MU. Povinnost dle tohoto odstavce platí vždy při požadavku na zadání veřejné zakázky na neinvestiční dodávky a na služby s předpokládanou hodnotou nad 100 000 Kč bez DPH. (4) Postup dle tohoto článku 4 bodu B tohoto opatření není nutno dodržet zejména v níže uvedených případech: 4.1 počet dodavatelů k oslovení na základě objektivních a prokazatelných důvodů nedosahuje minimálního počtu stanoveného tímto opatřením. V takovém případě je nutno vyzvat k podání nabídky takový počet dodavatelů, jaký je znám a tento postup řádně odůvodnit. 4.2 Veřejnou zakázku je nezbytné zadat v naléhavém případě a z časových důvodů ji není možné zadat postupy dle článku 4 bodu B. tohoto opatření. Výjimku dle tohoto odstavce uděluje děkan LF MU. Článek 5 Zakázky zadávané prostřednictvím dynamického nákupního systému (DNS) nebo rámcové dohody (1) Při pořízení dodávek nebo služeb, na které je zaveden dynamický nákupní systém nebo uzavřena rámcová dohoda je pracoviště povinno realizovat pořízení těchto dodávek nebo služeb prostřednictvím dynamického nákupního systému nebo rámcové dohody. (2) Aktuální informace týkající se dynamického nákupního systému a rámcových dohod poskytne na žádost pracoviště pracovník oddělení veřejných zakázek LF MU. Článek 6 Závěrečná ustanovení (1) Opatření je závazné pro všechny pracoviště Lékařské fakulty Masarykovy univerzity (2) V případě, že pravidla příslušných dotačních programů stanovípřísnější podmínky nebo postup než toto Opatření, je pracoviště povinno v těchto případech postupovat a řídit se pravidly příslušného dotačního programu. (3) Toto opatření ruší Opatření děkana č. 3/2016 Postup při nákupu majetku a služeb na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity účinnou od 5.3.2008 (4) Výkladem jednotlivých ustanovení tohoto opatření jsou pověřeni zaměstnanci právního oddělení děkanátu LF MU. (S) Kontrolu dodržování tohoto opatření vykonává tajemník LF MU (6) Toto opatření nabývá platnosti dnem zveřejnění (7) Toto opatření nabývá účinnosti dne 1.2.2021 (8) Samostatné přílohy tohoto opatření jsou: Příloha č. 1- Poptávka (obecný vzor) Příloha č. 2- Žádost o vystavení investiční objednávky V Brně dne 20. 1. 2021 I� U NI MED POPTÁVKA (VZOR): Vážená paní, vážený pane, máme zájem o pořízení ................................... (název přístroje, zařízení, materiálu, služby ...)* těchto parametrů: ........................................•...................................... (musí naformulovat odborník/ pověřená osoba z pracoviště)* Obracíme se na Vás s žádostí o zaslání nabídky. Do nabídky uveďte, prosím, tyto údaje: 1. cenu dodávky bez DPH včetně nákladů souvisejících 2. DPH + cenu celkem jako cenu konečnou 3. dodací lhůtu 4. záruční lhůtu S. servisní podmínky 6. příp. další údaje, kterými můžete Vaši nabídku rozšířit. (U specifických zařízení je možné určit další hodnocené ukazatele, které jsou podstatné pro jejich funkčnost.)* Nabídku zašlete e-mailem na adresu: ....................... nejpozději do ............................ (uvést datum cca za 5-10 dní, podle složitosti předmětu plnění nebo případně podle naléhavosti)* Nabídka musí být vystavena na následující adresu: Masarykova univerzita, Lékařská fakulta ( v, I v , ·v v )*.......................... pns usne pracov1ste Kamenice s 625 00 Brno (Nabídky musí být adresovány na Lékařskou fakultu, tedy nikoliv na nemocnici.)* *) Doplňující poznámky v závorkách jsou určeny pouze zaměstnancům LF, před odesláním poptávky dodavateli prosím vymažte. MUNI MASARYKOVA UNIVERZITA, LÉKAŘSKÁ FAKULTA MED Žádost o vystavení investiční objednávky Název pracoviště: Číslo pracoviště: I Dodavatel: adresa IČO DIČ Text objednávky: Text objednávky Počet ks Účel využití: Ičasová udržitelnost do TZ majetku Kód CZ-CPA (vyplní EO) Dodací lhůta Specifikace majetku: (vyplní EO, nebo OVRPP) Cena cena bez DPH I o.ool měna CZK dodávky: %DPH 0,00% měna CZK cena včetně DPH 0,00 měna CZK Zpracoval: jméno, telefon datum podpis jméno, telefon datum podpis Vedouci pracoviště: IŘešitel projektu (jde-li o projekt) Zdroj financování: Kontrola jméno datum I podpis věcné zakázka správno-sti ved.pracovíště podzakázka {HS} řešíte! projektu pracoviště Příkazce jméno datum podpis činnost operace fakult.účet Děkan Kč Správce jméno datum podpis rozpočtu Kontrola jméno datum I podpis věcné Izakázka správno-sti ved.pracoviště podzakázka IHS\ řešitel projektu pracoviště Příkazce jméno I datum podpis činnost operace řešitel projektu fakult.účet Děkan Kč Správce jméno datum podpis rozpočtu I Předmět bude zařazen do majetku pracoviště č.: o Zaškrtněte jednu nebo více možností: 1. Výpočetni technika pro všeobecné použití 2. Výpočetní a jiná technika pro prezentační účely a) První zařízení tohoto druhu na pracovišti 3. Stabilní vybavení posluchárny nebo seminární místnosti 4. Vybavení praktických cvičení - zařízení převážně pro vlastní práci studentů b) Náhrada zařízeni zastaralého, nefunkčního 5. Vybavení praktických cvičení - zařízení převážně pro demonstrace 6. Simulátor nebo model pro klinickou výuku c) Zvvšení oočtu zařízení téhož druhu 7. Vybavení laboratoře doktorandů, resp. výzkumné laboratoře 8. Jiné - specifikujte ve zdůvodnění Zdůvodnění: