Hodnocení nutriční a potravinové gramotnosti

Autoři

JANČEKOVÁ Kamila KROBOT Martin KAPOUNOVÁ Zlata SPÁČILOVÁ Veronika SELINGER Eliška OUŘADOVÁ Anna GOJDA Jan

Rok publikování 2022
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Hygiena
Citace
www https://hygiena.szu.cz/cz/artkey/hyg-202203-0004_hodnoceni-nutricni-a-potravinove-gramotnosti.php
Doi http://dx.doi.org/10.21101/hygiena.a1817
Klíčová slova nutrition literacy, food literacy, health literacy, questionaire
Popis Měření nutriční gramotnosti by mělo být důležitým nástrojem nejen pro zlepšení nutriční gramotnosti a výživového chování na populační úrovni, ale také by mělo sloužit jako nástroj pro identifikaci jednotlivců s omezenou nutriční gramotností s poten- ciálem definovat personalizované intervence. Nástroj na hodnocení nutriční gramotnosti navíc může umožnit standardizaci vědeckých výstupů intervenčních programů populačního výživového chování. V České republice však aktuálně takový nástroj neexistuje. Tato práce shrnuje dosud existující nástroje na hodnocení nutriční nebo potravinové gramotnosti ze zahraničí a představuje záměr vytvořit vhodný nástroj použitelný v podmínkách České republiky.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info