Temporal gene expression profile of human precursor B leukemia cells induced by adhesion receptor: identification of pathways regulating B-cell survival.

Název česky Analýza profilů genové exprese B-ALL buněk stimulovaných receptory adheze v závislosti na čase: identifikace signálních drah regulujících přežívání B-ALL buněk.

ASTIER Anne XU Ronghui SVOBODA Marek HINDS Esther MUNOZ Olivier DE BEAUMONT Rosalie CREAN Colin Daniel GABIG Theodore FREEDMAN Arnold Stephen

Rok publikování 2003
Časopis / Zdroj Blood

Obor Onkologie a hematologie
Klíčová slova Leukemia;Fibronectin;Apoptosis;Microarrays;Gene Expression Profile;Adhesion
Popis Interakce mezi B-lymfocyty a stromálními buňkami v mikroprostředí lymfatické tkáně jsou základním regulačním prvkem procesu přežívání normálních i maligních B-lymfocytů. Zvláštní úlohu zde hrají některé receptory adheze (např. alfa4beta1 integriny). Studiem signální dráhy aktivované indukcí těchto receptorů se zabývá právě tato práce. Pomocí DNA mikročipových analýz jsme vyselektovali 38 genů, které byly odlišně exprimované u B-lymfocytů s indukovanými nebo neaktivovanými integrinovými receptory. Jednalo se zejména o geny: VAV2, EPB41L1, CORO1A, FRAP1, CCT4, GJB3, FBI-I, Requiem, kaspáza-7 a další. Podařilo se nám tedy identifikovat geny zapojené do signální dráhy integrinových receptorů na modelu B-ALL buněk.