Quantitative Analysis of Substrate Specificity of Haloalkane Dehalogenase LinB from Sphingomonas paucimobilis UT26

Název česky Kavntitativní analýza substrátové specifity haloalkan dehalogenazy LinB z bakterie Sphingomonas Paucimobilis UT26

KMUNÍČEK Jan HYNKOVÁ Kamila JEDLIČKA Tomáš NAGATA Yuji NEGRI Ana GAGO Frederico WADE Rebecca DAMBORSKÝ Jiří

Rok publikování 2005
Časopis / Zdroj Biochemistry

www http://loschmidt.chemi.muni.cz/peg/abstracts/biochem05a.html
Obor Biochemie
Klíčová slova Haloalkane dehalogenases; Quantitative Structure-Activity Relationships (QSAR); Sphingomonas paucimobilis UT26
Popis Haloalkan dehalogenazy jsou mikrobialni enzymy, které štěpí vazbu uhlík-halogen v halogenovaných sloučeninách. dehalogenáza LinB,isolovaná z bakterie Sphingomonas paucimobilis UT26, je siroce specifický enzym.Bylo testováno 55 halogenovaných alifatických a cyklických uhlovodíků spolu s enzymem LinB. byly stanoveny konstanty Km a kcat a použita metoda QSAR ke zjištění korelace mezi kinetickými konstantami.