Biomarker discovery - Detection of minor protein concentration changes using ICPL protein labeling and 2D GE

Název česky Objev biomarkeru - Detekce minimálních změn v proteinových koncentracích s využitím ICPL proteinového značení a 2D GE

POTĚŠIL David ROČŇOVÁ Ludmila ČEJKOVÁ Soňa TRBUŠEK Martin ZDRÁHAL Zbyněk HAVLIŠ Jan

Rok publikování 2009
Druh Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.)

Popis Stanovení nízkých kvantitativních změn v proteinové expresy je stále nesnadný úkol. Důvodem je mimo jiné variabilita vnesená při přípravě vzorku. Byly provedeny 2D GE experimenty, kde byla testována variabilita v proteinových spotech vnesená v průběhu buněčné lyze. Procenta kvalitativně a kvantitativně rozdílných spotů byla okolo 0,5 % a 2,5 %. Ke stanovení poměru koncentrací proteinů ve dvou vzorcích bylo použito ICPL značení. Bylo zjištěno, že jde o přesnou metodu (RSD přibližně 5 %) a výsledky získané po různém zpracováním vzorku jsou porovnatelné.