Biologická léčba nemalobuněčného karcinomu plic

SKŘIČKOVÁ Jana BABIČKOVÁ Lenka TOMÍŠKOVÁ Marcela KADLEC Bohdan

Rok publikování 2011
Časopis / Zdroj Interní medicina pro praxi

Obor Ostatní obory vnitřního lékařství
Klíčová slova non-small-cell lung carcinoma (NSCLC); biological therapy; prognostic factors; predictive factors
Popis Léčebné výsledky posledních let ukázaly, že možnosti konvenční chemoterapie jsou vyčerpány a nepředpokládá se, že by další kombinace konvenčních cytostatik mohly nemocným s NSCLC zásadně prodloužit život. Další možností pro tyto nemocné je léčba zaměřená na buněčné signální cesty a možnosti jejich ovlivnění. Tento způsob je nazýván léčba biologicky cílená (targeted). Na rozdíl od konvenční cytostatické léčby se v případě léčby biologické jedná o přístup na subcelulární úrovni. Biologická léčba při ovlivňování přirozených regulačních mechanizmů řídících metabolizmus, proliferaci a migraci nádorových buněk využívá nízkomolekulární preparáty, makromolekuly i buněčné efektory imunitního typu. Věnujeme se preparátům biologické léčby, které jsou v České republice registrovány.