Význam PCR detekce a kvantifikace herpetických virů v bronchoalveolární laváži imunokompromitovaných pacientů.

Publikace nespadá pod Lékařskou fakultu, ale pod Středoevropský technologický institut. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.

VOLFOVÁ Pavlína LENGEROVÁ Martina DVOŘÁKOVÁ Dana PALOUŠOVÁ Dita HRNČÍŘOVÁ Kristýna RÁČIL Zdeněk MAYER Jiří POSPÍŠILOVÁ Šárka

Rok publikování 2011
Časopis / Zdroj Klinická mikrobiologie a infekční lékařství

Středoevropský technologický institut

Obor Onkologie a hematologie
Klíčová slova herpes virus; pneumonia; bronchoalveolar lavage; real-time PCR; viral load; immunocompromised patient
Popis Herpetické viry jsou u imunokompromitovaných pacientů častou příčinou infekčních komplikací spojenou s postižením respiračního traktu a důvodem vzniku pneumonií. Provedením bronchoalveolární laváže (BAL) je získán biologický materiál z dolních cest dýchacích a jeho vyšetřením lze přispět ke stanovení etiologie onemocnění. Zavedení kvantitativních molekulárně biologických metod do rutinní diagnostiky umožňuje rozlišit mezi akutní infekcí a nezávažnou reaktivací spojenou s asymptomatickým šířením viru. Cílem této práce je zhodnotit, na základě dosud publikované literatury, přínos zavedení kvantifikace herpetických virů v BAL u rizikových skupin pacientů a stanovení velikosti virové nálože, která by predikovala rozvoj herpesvirové pneumonie.