Zdůvodnění potřebnosti

Kvalitně vedena výuka využívající moderní výukové metody, odborníky z praxe pro teoretické i praktické předměty pomáhá připravit efektivně studenty na jejich budoucí povolání v poskytování vysoce specializované péče v oblasti intenzivní medicíny. Příprava studentů na takto specializovanou práci musí probíhat nejdříve v laboratorních podmínkách, a to co možná v nejvíce podobným podmínkám klinické praxi. Studenti doposud neměli možnost při výuce využívat e-learningových podpor. E-podpory umožní studentovi získat kvalitní ucelený interaktivní výukový materiál, který je možno neustále aktualizovat o nejnovější poznatky. Projekt zároveň přináší inovaci v možnosti rozšíření nácviku praktických činností nejdříve v laboratorních podmínkách na ošetřovatelských modelech a přístrojích. Modely a přístroje umožní studentovi nácvik a správné zvládnutí požadovaných činnosti v laboratorních podmínkách, což je dobrým základem pro jejich uplatnění v ošetřovatelské praxi. Modely i přístroje umožní simulaci zátěžových a krizových situací, které bude student muset řešit a lépe ho připraví na jeho budoucí povolání a zvýší jeho konkurenceschopnost. Projekt umožní větší zapojení odborníků z praxe do teoretické i praktické výuky studentů, což přinese větší propojení teoretických i praktických vědomostí a dovedností studenta, jež povede k jeho lepšímu uplatnění v přípravě na jeho budoucí povolání. V rámci projektu bude pro studenty 1.- 2. ročníku zaveden deník ošetřovatelské praxe, který umožní zvýšit přehlednost a zpětnou vazbu mezi studentem a jeho školitelem v rámci jeho klinické praxe. Tyto výhody ukazují na možnost zlepšit kvalitu připravenosti studentů na jejich budoucí povolání.Studenti mají možnost v současné době studovat pouze v prezenční formě studia. Rozšíření formy studia o kombinovanou formu umožní rozšířit si vzdělání sestrám jež působí již v praxi.Doposud nebyla sledována kvalita výuky. Kvalita bude sledována prostřednictvím supervizí, dotazníku a řízeného rozhovoru.

Czech


Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.