Cílem projektu je zvýšit kvalitu výuky u studentů nelékařského studijního oboru Intenzivní péče prostřednictvím jeho inovace. Zvýšení kvality chceme dosáhnout prostřednictvím:
1. Modernizace didaktických metod, tj:
1a) Vytvořením e-learningových podpor pro 13 předmětů. E-learnigová podpora umožní studentům efektivní přístup v učení a učení v kontextu, získat kvalitní výukový materiál (texty, prezentace, obrázky, videa, odkazy), okamžité ověření získaných znalostí a dovedností, zvolit si individuální tempo.
1b) Větším využitím metody praktického nácviku a problémového vyučování v laboratorních podmínkách na nových modelech (simulátorech) a pomůckách, které mají možnost simulovat krizové situace. Nácvik situací jež ohrožují život pacienta na modelech a přístrojích umožní studentovi zvládnout a procvičit ošetřovatelské činností v laboratorních podmínkách, což je dobrým základem pro jejich správné uplatnění v klinické ošetřovatelské praxi.
1c) Zavedením Deníku ošetřovatelské praxe pro 1. a 2. ročník. Deník umožní studentovi a školiteli provádět záznam, zpřehlednění vykonávaných činností a monitorování pokroku studenta v jednotlivých semestrech.
2. Zapojením odborníku z praxe do teoretické a praktické výuky, které umožní studentovi lépe propojit získané teoretické znalosti do praxe a naopak. Odborníci z praxe implementují své poznatky do e-learningových textů a tím se výuka více přiblíží praxi.
3. Podporou stáží studentů u budoucích zaměstnavatelů na pracovištích urgentní a intenzivní medicíny, která umožní ověřit si získané vědomosti v praxi.
4. Kontinuálním monitorováním a vyhodnocováním kvality výuky odborné praxe studentů prostřednictvím supervize, řízených rozhovorů a dotazníkového šetření, které umožní pedagogům lépe reagovat na potřeby studentů v oblasti jejich znalostí a dovedností.
5. Rozšířením nabídky studia o kombinovanou formu studia (viz Metodický výklad výzvy, str. 2). které umožní doplnění vzdělání sestrám pracujícím v oblasti intenzivní péče.