Od IT po medicínu – SIMU LF MU je v čele projektu vzdělávání techniků simulační výuky
Lékařská fakulta chce jít příkladem ve vzdělávaní techniků simulační výuky. Připravuje pro ně dedikované výukové materiály.
V říjnu proběhl na SIMU poprvé nový kurz pro lektory simulační medicíny nazvaný Basic Principles of Simulation-based Education.
První termín 9. října vedly lektorky Jana Djakow a Tereza Vafková a sešlo se na něm 8 účastníků doslova z celé republiky. Druhý termín 16. října pod vedením Terezy Vafkové a Terezy Prokopové byl určen pro účastníky z řad naší LF.
„Tento kurz vznikl v reakci na zpětnou vazbu z našich ABCD kurzů, které na SIMU pořádáme téměř jednou měsíčně. Účastníci často zmiňovali, že by uvítali možnost seznámit se se zásadami simulačního vzdělávání a tvorby simulačních scénářů,“ vysvětluje Jana Djakow.
Účastníci kurzu si musí předem projít e-learning, kde se seznámí se základními teoriemi, které na workshopu následně vyzkouší v praxi. „Soustředíme se především na to, jak vytvořit kvalitní simulační scénář pro danou cílovou skupinu. Postupně si projdeme celým procesem designu. Následně si účastníci scénář odpilotují a zpracují si feedback z pilotáže. Cenné je především to, že mají možnost při tvorbě scénáře spolupracovat ve skupině a sdílet svoje zkušenosti napříč obory,“ přibližuje náplň kurzu Tereza Vafková.
A jaké jsou ohlasy z prvních termínů kurzu?
„Daly jste nám možnost zkusit si připravit simulační scénář a ukázaly nám, jak by to mělo být nebo jak se to vám v praxi osvědčilo. Tohle sdílení praxe vnímám velmi pozitivně.“
„Bylo to skvělé. Vykročení z komfortní zóny, ale tak akorát, naučení nových věcí, nový pohled na známé.“
„Scénář jsme tvořili 2 NLZP a 2 lékaři. Strašně zajímavé srovnání a obohacení.“
Lektoři simulační medicíny mají možnost projít již celkem 3 kurzy, z nichž se každý soustředí na jiný aspekt simulačního vzdělávání:
Další běh kurzu pro vás připravujeme na začátku roku 2024, a to 24.1.2024. Těšíme se na všechny budoucí účastníky.
Lékařská fakulta chce jít příkladem ve vzdělávaní techniků simulační výuky. Připravuje pro ně dedikované výukové materiály.
Jak zlepšit prevenci civilizačních chorob? Studenti Lékařské fakulty MU se rozhodli začít u těch mladších. Vymysleli a vytvořili originální karetní hru, která dětem hravou formou přibližuje svět zdraví i nemocí. Především je ale učí, jak lze zdravým životním stylem těmto obtížím předcházet. Díky podpoře KoMUNItního fondu vzniklo 200 výtisků této hry, které během podzimu zpestřily výuku na 28 základních školách v Brně a okolí.