Project information
Fostering Disability Awareness and Empathy Through Education and Escape Room Experiences (Unlocking Diversity)

Information

This project doesn't include Faculty of Medicine. It includes Faculty of Education. Official project website can be found on muni.cz.
Investor logo
Project Identification
2025-1-CZ01-KA220-SCH-000350503
Project Period
12/2025 - 1/2028
Investor / Pogramme / Project type
European Union
MU Faculty or unit
Faculty of Education
Cooperating Organization
ViModo - Research & Education Hub
Sina Svetulka

Tento projekt se snaží dosáhnout několika klíčových cílů a zároveň se zaměřuje na tři priority programu Erasmus+: Inkluze a rozmanitost, Podpora učitelů a Řešení znevýhodnění ve vzdělávání.

1. Prvním cílem je zvýšit povědomí a porozumění zdravotnímu postižení mezi žáky základních škol. Tím, že projekt podporuje empatii a učí děti vážit si individuálních rozdílů, chce snížit stigmatizaci a podpořit pozitivní postoje k rozmanitosti ve školním prostředí.
2. Dalším cílem je vybavit učitele praktickými nástroji a materiály, aby mohli ve svých třídách zavádět inkluzivní postupy. To je v souladu s prioritou podpory pedagogů prostřednictvím kontinuálního profesního rozvoje, který jim umožní vytvářet inkluzivnější a poutavější vzdělávací prostředí.
3. Cílem projektu je také vyvinout inovativní, herní výukové zkušenosti prostřednictvím aktivity únikové místnosti, aby se žáci zapojili do pochopení a přijetí rozmanitosti. Díky tomuto praktickému, zážitkovému přístupu bude učení o inkluzi interaktivnější a působivější. Úniková místnost ve spojení s příručkou pro učitele bude simulovat scénáře, které povzbudí studenty ke spolupráci a empatii vůči vrstevníkům se zdravotním postižením.

Konkrétní výsledky projektu budou zahrnovat:

  • brožuru s poutavými vzdělávacími aktivitami pro základní školy, které podporují přijetí zdravotního postižení.
  • Zážitek z herní únikové místnosti, který simuluje a zároveň učí inkluzi.
  • příručku pro učitele, která usnadní realizaci únikové místnosti a souvisejících aktivit.
  • Strukturované vzdělávací prezentace určené k posílení postavení pedagogů při podpoře inkluze a prosazování akceptace odlišností mezi jejich žáky.

Tyto výsledky přímo odpovídají vybraným prioritám grantové výzvy. Podporují inkluzi a rozmanitost tím, že snižují bariéry pro studenty s postižením a podporují přijetí vrstevníků. Podporují učitele tím, že jim poskytují nástroje a školení ke zvýšení jejich profesních schopností. A konečně řeší znevýhodnění ve vzdělávání vytvářením inkluzivního prostředí, které podporuje akademický a sociální rozvoj všech studentů, zejména těch se zdravotním postižením nebo ohrožených vyloučením.
Cílová skupina: učitelky a učitelé ZŠ a jejich žactvo.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info