Project information
Fostering Disability Awareness and Empathy Through Education and Escape Room Experiences
(Unlocking Diversity)
- Project Identification
- 2025-1-CZ01-KA220-SCH-000350503
- Project Period
- 12/2025 - 1/2028
- Investor / Pogramme / Project type
-
European Union
- Erasmus+ Key Action 2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices
- Cooperation partnerships
- MU Faculty or unit
- Faculty of Education
- Cooperating Organization
-
ViModo - Research & Education Hub
- Responsible person Alexandra Faka
- Responsible person Jasmina Troshanska
Tento projekt se snaží dosáhnout několika klíčových cílů a zároveň se zaměřuje na tři priority programu Erasmus+: Inkluze a rozmanitost, Podpora učitelů a Řešení znevýhodnění ve vzdělávání.
1. Prvním cílem je zvýšit povědomí a porozumění zdravotnímu postižení mezi žáky základních škol. Tím, že projekt podporuje empatii a učí děti vážit si individuálních rozdílů, chce snížit stigmatizaci a podpořit pozitivní postoje k rozmanitosti ve školním prostředí.
2. Dalším cílem je vybavit učitele praktickými nástroji a materiály, aby mohli ve svých třídách zavádět inkluzivní postupy. To je v souladu s prioritou podpory pedagogů prostřednictvím kontinuálního profesního rozvoje, který jim umožní vytvářet inkluzivnější a poutavější vzdělávací prostředí.
3. Cílem projektu je také vyvinout inovativní, herní výukové zkušenosti prostřednictvím aktivity únikové místnosti, aby se žáci zapojili do pochopení a přijetí rozmanitosti. Díky tomuto praktickému, zážitkovému přístupu bude učení o inkluzi interaktivnější a působivější. Úniková místnost ve spojení s příručkou pro učitele bude simulovat scénáře, které povzbudí studenty ke spolupráci a empatii vůči vrstevníkům se zdravotním postižením.
Konkrétní výsledky projektu budou zahrnovat:
- brožuru s poutavými vzdělávacími aktivitami pro základní školy, které podporují přijetí zdravotního postižení.
- Zážitek z herní únikové místnosti, který simuluje a zároveň učí inkluzi.
- příručku pro učitele, která usnadní realizaci únikové místnosti a souvisejících aktivit.
- Strukturované vzdělávací prezentace určené k posílení postavení pedagogů při podpoře inkluze a prosazování akceptace odlišností mezi jejich žáky.
Tyto výsledky přímo odpovídají vybraným prioritám grantové výzvy. Podporují inkluzi a rozmanitost tím, že snižují bariéry pro studenty s postižením a podporují přijetí vrstevníků. Podporují učitele tím, že jim poskytují nástroje a školení ke zvýšení jejich profesních schopností. A konečně řeší znevýhodnění ve vzdělávání vytvářením inkluzivního prostředí, které podporuje akademický a sociální rozvoj všech studentů, zejména těch se zdravotním postižením nebo ohrožených vyloučením.
Cílová skupina: učitelky a učitelé ZŠ a jejich žactvo.