Deník porodní báby
V 55. díle podcastu STETOSKOP se vydáme na cestu mladé porodní asistentky, poměrně čerstvé absolventky naší fakulty Bc. Julie Bischofové, která na svém instagramovém profilu má přes 30 tisíc sledujících.
49. díl podcastu STETOSKOP nás zavede ke kořenům. Kořenům zubů, vzdělávání zubních lékařů i kořenům samotného hosta. Prof. MUDr. Martina Kukletová nám poví, odkud pochází i jak dlouho vychovává nové generace stomatologů.
Dnešního hosta jsme zastihli v Síni slávy, tedy alespoň pomyslně. Je to pár měsíců, co jí byl udělen titul „Osobnost české stomatologie“. Do Brna málem přijela na běžkách z rodného Podkrkonoší a zůstala mu věrna i po studiích. A věrna zůstala i své Alma mater, kde 57 let vychovává a předává své zkušenosti dalším generacím stomatologů. U mikrofonu Stetoskopu jsme jí popřáli i k jejímu životnímu jubileu.
S paní prof. MUDr. Martinou Kukletovou, CSc. jsme zavzpomínali na její studijní i profesní začátky a dovolili jsme si srovnat výuku stomatologie let minulých a současnosti. A dopřáli jsme si vstoupit i na trošku tenký led a nakousli jsme téma nedostatku zubních lékařů. Paní profesorka Kukletová je velmi moudrá žena, která se neustále vzdělává. Je to takový zub moudrosti brněnské stomatologie, který na rozdíl od těch našich nebolí, ba naopak – přináší mnoho užitku. A takový zub moudrosti se netrhá.
Podcastem STETOSKOP přibližujeme širší veřejnosti život na naší fakultě, představujeme zajímavé vědecké projekty, občas nakoukneme pod plášť nejen doktorskému studiu, zpovídáme významné osobnosti z řad studentů, absolventů i zaměstnanců. A velkým přáním zůstává se inspirací středoškoláků pro studium na naší fakultě.
Přejeme příjemný poslech. Nasaďte si sluchátka, my nasazujeme STETOSKOP.
V 55. díle podcastu STETOSKOP se vydáme na cestu mladé porodní asistentky, poměrně čerstvé absolventky naší fakulty Bc. Julie Bischofové, která na svém instagramovém profilu má přes 30 tisíc sledujících.
Multioborový tým profesionálů pečující o pacienta s nehojící se ránou má pro léčbu stejný význam jako edukovaný pacient, který zná své potřeby a aktivně se zapojuje do léčebného procesu. Na tom se shodují experti a zástupci zdravotnických profesí, kteří mají k léčbě pacientů s nehojícími se ranami a chronickými defekty nejblíže a sešli se na konferenci RANDE 21. a 22. září.