EDUCOLAND: Propojení vzdělávací teorie a praxe

Varování

Publikace nespadá pod Lékařskou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

TRNOVÁ Eva KREJČÍ Jan

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Vymedzenie obsahu školskej fyziky
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova design-based research, theory, practice, physics education
Popis Klesající zájem o přírodovědné vzdělávání, včetně fyziky, je spojován se způsobem výuky, který nevyhovuje současným vzdělávacím potřebám žáků. Nejdůležitějším důvodem je zřejmě změna učebního stylu dnešních žáků, příslušníků počítačové NET-generace a odtržení vzdělávacích obsahů od každodenního života. Učitelé intuitivně hledající cestu, jak přírodovědné předměty vyučovat. Experti-výzkumníci se naopak prioritně věnují výzkumům, ale díky přílišné odborné úrovni komunikace nedokáží své myšlenky předat učitelům. Odborníci mluví o mezeře mezi teorií a praxí. V projektu EDUCOLAND jsme se pokusili pomocí konstrukčního výzkumu tuto mezeru překlenout propojením výzkumné sféry se školskou. Jádrem projektu je webový portál, který je spoluvytvářen experty-edukátory a učiteli na školách.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info