Zur Wirkung der in der L1 benutzten Lesestrategien auf die Textkompetenz in L2 und L3

Varování

Publikace nespadá pod Lékařskou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky K vlivu čtenářských strategií používaných v L1 na textovou kompetenci v L2 a L3
Autoři

PALACKOVÁ Zuzana

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Education and Languages in Europe / Bildung und Sprachen in Europa
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Multilingualism; reading strategy; transfer;
Popis Tématu mnohojazyčnosti s v posledních letech věnuje stále více výzkumů. V tomto příspěvku představuji koncept dizertační práce, která se soustředí především na přenos čtenářských strategií mezi jednotlivými jazyky. Studie se provádí s brněnskými gymnazisty, kteří mají češtinu jako L1, angličtinu jako L2 a němčinu jako L3. Za prvé zkoumám, jak žáci rozumějí textu v mateřštině, za druhé mě zajímá, jaké čtenářské strategie při tom používají.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info