Corpus-based Approaches to Teaching Medical Terminology

Varování

Publikace nespadá pod Lékařskou fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

POŘÍZKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2022
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Popis Corpus linguistics offers to language teachers a wide range of resources how to improve their methodologies of second language teaching in close connection with authentic language data. Especially the area of teaching language for specific purposes calls for relevant support measures since most of the tutors lack the content knowledge of the target discipline. Such a corpus-based approach with the emphasis on real language, a clear distinction of frequently used and typical expressions in the target specific language helps language teachers to modulate a meaningful, effective and engaging learning strategy for their students. The aim of this paper is to contribute to the above discussion with an innovative concept of teaching medical terminology via applying a corpus analysis of authentic clinical texts.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info