Education for Sustainable Development in Norway, Denmark, Slovenia, and the Czech Republic: Comparative study

Varování

Publikace nespadá pod Lékařskou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

REISSMANNOVÁ Jitka JANÍK Zdeněk KACHLÍK Petr ŽALOUDÍKOVÁ Iva

Rok publikování 2022
Druh Článek ve sborníku
Konference Život ve zdraví 2022
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/
Klíčová slova education for sustainable development; EDS curriculum; sustainable competences; internationalization
Popis Článek popisuje současnou fázi (2020-21) vzdělávání pro udržitelný rozvoj na čtyřech univerzitách. Tyto univerzity vstoupily do projektového partnerství v rámci programu Erasmus+ KA2 s názvem Sustainable Competences in Higher Educations cílem vytvořit nové studijní plány v oblasti udržitelného rozvoje, které budou překlenovat rozdíly mezi studijními plány jednotlivých zemí a řešit problémy související s životním prostředím, zdravím a klimatem na místní úrovni v každé zemi a globálně napříč zeměmi prostřednictvím inovativních, digitálních, internacionalizovaných a projektově orientovaných metod. Článek porovnává hlavní zjištění týkající se ESD v jednotlivých zemích a stanovuje výchozí bod pro vytvoření nového kurikula ESD ve čtyřech zemích pro učitele vysokých škol a pracovníky v ošetřovatelství, výživě a environmentálních profesích.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info