Pilotní design vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Lékařskou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ Jana SPURNÁ Michaela HORKÁ Hana BRADOVÁ Jarmila HAVELKA David

Rok publikování 2023
Druh Projekty výzkumu a vývoje
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Byla vytvořena šablona vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ. Řešitelský tým vycházel z premisy, že primárním účelem hodnocení je podpora učení a rozvoje žáků. Inovované vysvědčení plní funkci sumativního hodnocení – poskytuje informaci o dosažené úrovní výstupů žáků a jejich chování v konkrétním období ve vztahu k cílům vzdělávání, a zároveň obsahuje složku formativní. Formativní hodnocení poskytuje žákovi slovní zpětnou vazbu k jeho procesu učení, výsledkům a doporučení k dalšímu rozvoji. Současně slouží k jeho sebereflexi a dalšímu rozvoji žáka. Důraz na formativní složku na vysvědčení podporuje práci s formativním vzděláváním v průběhu celého školního roku a také práci s kritérii a stupnicemi tak, aby si je žáci i rodiče osvojili. Inovované vysvědčení plní tři základní požadavky hodnocení: hodnocení učení, hodnocení pro učení a hodnocení jako učení. Finální verze pilotního designu vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ se představuje pod označením Vysvědčení JINAK a má celkem šest stran. Nově přichází s celou stránkou pro hodnocení chování (kompetencí) a celou stránkou pro sebehodnocení žáka.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info