Molecular mapping of some Arabidopsis thaliana genes determining leaf shape and chlorophyll defects.

Publikace nespadá pod Lékařskou fakultu, ale pod Fakultu informatiky. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Molekulární mapování některých genů Arabidopsis thaliana determinujících tvar listu a defekty chlorofylu

ŘEPKOVÁ Jana HLAVÁČOVÁ Sylva LÍZAL Pavel KYJOVSKÁ Zdeňka RELICHOVÁ Jiřina

Rok publikování 2005
Časopis / Zdroj Biologia, Bratislava

Fakulta informatiky

Obor Genetika a molekulární biologie
Klíčová slova Arabidopsis thaliana; CAPS; DNA markers; genetic mapping; SSR
Popis V naší laboratoři bylo vyvinuto šest mutací, které jsou uchovávány v Nottingham Arabidopsis Stock Centre. Morfologické mutace byly nazvány cupuliformis, rotundata a involuta. Druhá skupina mutací s chlorofylovými defekty byly chlorominuta, lucida(S) a lucida. Byl vyhodnocen polymorfismus mezi genetickými pozadími Dijon.G, Columbia a Landberg erecta. DNA markery, 16 mikrosatelitů a 6 CAPS, byly využity k rekombinační analýze v F2 populacích. Lokalizace mutace cupuliformis byla na krátkém rameni chromozomu 1, mutace rotundata na dlouhém rameni chromozomu 4 a mutace involuta na dlouhém rameni chromozomu 2. Mutace s chlorofylovým defektem chlorominuta byla lokalizována na chromozomu 3 a obě mutace lucida a lucida(S) byly lokalizovány na chromozomu 4.