Retinoic acid enhances differentiation of v-myb-transformed monoblasts induced by okadaic acid

Logo poskytovatele

Název česky Kyselina retinová posiluje diferenciaci monoblastů transformovaných onkogenem v-myb vyvolanou kyselinou okadaikovou

BENEŠ Petr MACEČKOVÁ Vendula ZATLOUKALOVÁ Jiřina KOVÁŘOVÁ Lucie ŠMARDOVÁ Jana ŠMARDA Jan

Rok publikování 2007
Časopis / Zdroj Leukemia Research

Obor Genetika a molekulární biologie
Klíčová slova v-myb; monoblast; macrophage; differentiation; okadaic acid; retinoic acid; protein phosphatase
Popis Kyselina retinová a inhibitory fosfatáz často indukují diferenciaci leukemických buněčných linií. V této studii jsme se zaměřili na zkoumání účinků kyseliny okadaikové (OA), která působí jako inhibitor fosfatáz a kyseliny retinové (RA) na monoblasty transformované onkogenem v-myb - BM2. OA indukovala diferenciaci buněk BM2 do buněk podobných makrofágům. Narozdíl od mnoha jiných leukemických linií, buňky BM2 nereagují na RA. Jakmile jsou však buňky BM2 vystaveny působení OA a RA současně, diferenciace monocytovou/makrofágovou drahou je mnohem účinnější. Závěrem této práce je konstatování, že RA posiluje diferenciaci monoblastů transformovaných v-myb vyvolanou zvýšením úrovně fosforylace proteinů.