Candidate markers for powdery mildew resistance genes from wild barley PI284752

Logo poskytovatele

Název česky Kandidátní markery genů odolnosti k padlí travnímu planého ječmene PI284752

ŘEPKOVÁ Jana DREISEITL Antonín

Rok publikování 2010
Časopis / Zdroj Euphytica

www http://www.springerlink.com/openurl.asp?genre=article&id=doi:10.1007/s10681-009-0096-0
Obor Genetika a molekulární biologie
Klíčová slova Blumeria graminis f.sp. hordei; genetic mapping; Hordeum vulgare ssp. spontaneum; resistance gene homolog; marker-assisted selection
Popis PI284752, planý ječmen (Hordeum vulgare ssp. spontaneum) odolný k padlí travnímu způsobenému houbou Blumeria graminis f.sp. hordei, by analyzován s cílem identifikace genů odolnosti a nalezení kandidátních markerů těchto genů vhodných pro markery asistovanou selekci (MAS). Populace F2 (456 rostlin) byla získána křížením odrůdy kulturního ječmene 'Tiffany' a PI284752. Odolnost byla determinována dvěma lokusy a prostřednictvím genetického mapování byly tyto lokusy lokalizovány na chromozomy 1H a 2M. Byly identifikovány markery RGH1aE2I2 a GBMS062 na chromozomu 1H a markery Bmac0134 a GBMS247 na chromozomu 2H vhodné pro efektivní MAS.