The Use of Magnetic poly(N-isopropylacrylamide) Microspheres for Separation of DNA from Probiotic Dairy Products

Název česky Využití magnetických poly(N-isopropylacrylamid) mikročástic k izolaci DNA z probiotických mléčných výrobků

MACKOVÁ Hana HORÁK Daniel TRACHTOVÁ Štěpánka RITTICH Bohuslav ŠPANOVÁ Alena

Rok publikování 2012
Časopis / Zdroj Journal of Colloidal Science and Biotechnology

Obor Genetika a molekulární biologie
Popis Magnetické termosenzitivní mikročástice poly(N-isopropylacrylamid) (PNIPAAm) o průměru 3,6 mikrom byly připraveny inverzní emulzní polymerizací v parafinovém oleji v přítomnosti nanočástic maghemitu (gama-Fe2O3). Nanočástice (gama-Fe2O3) (11 nm) byly připraveny spolusrážením chloridů Fe2+ a Fe3+ v zásaditém prostředí,pokteré následovala jejich oxidace NaClO. Průměr, polydisperzita a obsah železa v magnetických PNIPAAm mikročásticích byly stanoveny světelným mikroskopem, transmisní elektronovou mikroskopií (TEM) a atomovou absorpční spektrofotometrií (AAS). Teplotní citlivost ve vodě nabotnalých magnetických částic byla stanovena pomocí světelného mikroskopu s vyhřívaným blokem. Magnetické PNIPAAm mikročástice byly použity pro izolaci DNA z probiotických mléčných výrobků (jogurt) při různých teplotách.