Cellular ATP changes in Acidithiobacillus ferrooxidans cultures oxidizing ferrous iron and elemental sulfur

Název česky Změny buněčného ATP u bakterie Acidithiobacillus ferrooxidans oxidující železo(II) a síru

PAKOSTOVÁ Eva MANDL Martin OMESOVÁ POKORNÁ Blanka DIVÍŠKOVÁ Eva LOJEK Antonín

Rok publikování 2013
Časopis / Zdroj Geomicrobiology Journal

Doi http://dx.doi.org/10.1080/01490451.2011.636790
Obor Geochemie
Klíčová slova Acidithiobacillus; acidophiles; ATP assay; iron-oxidizing bacteria; sulfur-oxidizing bacteria
Popis Buněčný obsah ATP v kulturách bakterií Acidithiobacillus ferrooxidans byl určen bioluminiscenční reakcí ve vztahu k růstu a oxidaci železa(II) a síry. Inhibiční vlivy prostředí na luciferasu byly eliminovány. Určily se maximální obsahy ATP v buňkách oxidujících výše zmíněné substráty a dokumentovala se korelace intenzity bioluminiscence s rychlostí růstu buněk a oxidace substrátů. Výsledky definují podmínky, za nichž lze monitorovat růst biomasy a metabolickou aktivitu bakterií během biogeochemických a biotechnologických procesů.