Streptavidin-modified magnetic poly(2-hydroxyethyl methacrylate-co-g-lycidyl methacrylate) microspheres for selective isolation of bacterial DNA.

Název česky Využití magnetických poly(2-hydroxyethyl methakrylát-co-glycidyl methakrylát) mikročástic pokrytých streptavidinem k selektivní izolaci bakteriání DNA.

HORÁK Daniel ŠPANOVÁ Alena TVRDÍKOVÁ Jana RITTICH Bohuslav

Rok publikování 2011
Časopis / Zdroj European Polymer Journal

Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.eurpolymj.2011.02.007
Obor Makromolekulární chemie
Klíčová slova Glycidyl methacrylate; 2-hydroxyethyl methacrylate; Streptavidin; Biotin; Magnetic Microspheres; DNA
Popis Monodisperzní mikročástice poly(2-hydroxyethyl methakrylát-co-glycidyl methakrylát) (P(HEMA-co-GMA)) byly připraveny disperzní kopolymerizací 2-hydroxyethyl methakrylátu (HEMA) s glycidyl methakrylátem (GMA) ve směsi toluen/2-methylpropan-1-ol v přítomnosti nanočástic Fe3O4 pokrytých kyselinou olejovou. Oxiranové skupiny mikročástic byly amonolyzovány a poté funkcionalyzovány streptavidinem pomocí kyanur chloridu. Konečný produkt obsahoval 0,67 mg streptavidinu/g magnetických částic. Na magnetické mikročástice funkcionalizované streptavidinem byl imobilizovány biotinylované sondy DNA pro následnou izolaci cílové DNA z komplexních vzorků pomocí DNA/DNA hybridizace.