Kinetics of anaerobic elemental sulfur oxidation by ferric iron in Acidithiobacillus ferrooxidans and protein identification by comparative 2-DE-MS/MS

Název česky Kinetika anaerobní oxidace síry železitými ionty u bakterie Acidithiobacillus ferrooxidans a identifikace proteinů pomocí 2-DE-MS/MS

KUČERA Jiří BOUCHAL Pavel ČERNÁ Hana POTĚŠIL David JANICZEK Oldřich ZDRÁHAL Zbyněk MANDL Martin

Rok publikování 2012
Časopis / Zdroj ANTONIE VAN LEEUWENHOEK INTERNATIONAL JOURNAL OF GENERAL AND MOLECULAR MICROBIOLOGY

Doi http://dx.doi.org/10.1007/s10482-011-9670-2
Obor Mikrobiologie, virologie
Klíčová slova Acidithiobacillus; Anaerobic sulfur oxidation; Ferric iron reduction; Proteomics; MS analysis
Přiložené soubory
Popis Byla studována kinetika a proteomika anaerobní oxidace síry ionty Fe(III) u Acidithiobacillus ferrooxidans. Zdánlivá Michaelisova konstanta pro Fe(III) byla 18,6 mM. Bakterie udržované na síře ztrácely schopnost anaerobní oxidace síry. První proteomická analýza buněčného lýzátu vyústila v 1599 proteinových spotů za použití srovnávací 2-DE. Proteinové složení bylo konfrontováno s bakteriemi oxidujícími železo(II) a síru a vyhodnoceny typické proteiny odpovídající anaerobióze. Výsledky poukazují na hlavní metabolické dráhy daného procesu.