Proces implementace a udržení kontinuity best practice v rámci odborné klinické přípravy studentů

Autoři

POKORNÁ Andrea DOBEŠOVÁ Zdeňka

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Implementace praxe založené na důkazech do výuky
Fakulta / Pracoviště MU

Lékařská fakulta

Citace
Obor Ostatní lékařské obory
Klíčová slova evidence based practice, continuity, clinical practice, student, nursing, reflective practice
Popis V průběhu profesní pregraduální přípravy všeobecných sester jsou studentům předkládány často pojmy jako best practice, best evidence apod. Best practice je v této souvislosti definována jako metoda nebo technika, která trvale prokazuje a přináší výsledky lepší než výsledky dosažené s jinými prostředky, a která je používána jako měřítko pro hodnocení kvality – česky hovoříme o nejlepší praxi. Často je „nejlepší praxe“ definována jako ta, která je uskutečňována na základě ošetřovatelských postupů založených na „nejlepších důkazech“ (best evidence) tedy dostupných výsledků ošetřovatelského výzkumu. Cílem „osvědčených postupů“ je implementovat relevantní a užitečné ošetřovatelské intervence, které jsou založeny na výzkumu, v realitě klinické praxe Pokud ponecháme stranou skutečnost rozdílné úrovně předávaných poznatků a zaměříme se na vlastní začlenění a udržení kontinuity best practice v průběhu odborné klinické praxe a stáží studentů, objevují se mnohé nové otázky. Mají studenti možnost implementovat best practice? Jaké jsou jejich osobní zkušenosti s praxí založenou na důkazech v průběhu odborných klinických stáží? Lze udržet požadavek nejlepší praxe s ohledem na kvalitu péče a profesní satisfakci? V příspěvku bude prezentována cesta, jak zhodnotit možnosti studentů v oblasti udržení best practice postupů v základních a jednoduchých ošetřovatelských intervencích, na základě relevantních odborných zdrojů a praktických zkušeností autorů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info